PEKMEZLİ BULGUR HELVASI

Sevgiler benden size sevgili sayfa dostlarım,bloğuma 10 gündür tarif eklememişim yine...Kızımı üniversite eğitimi için Afyonkarahisar'a götürdük geçen hafta,yurda yerleştirdik ayrılması çok zordu:( ilk defa ayrı kaldı bizden ve biz de ondan ,ilk günler çok zordu ama yavaş yavaş alışıyoruz..Kızımdan ayrı olunca yemek tarifleri de paylaşmak istemedim ,en sonunda bloğuma ekleyeyim bari dedim kendi kendime,zaten hep ihmal ediyorum.. ama facebook sayfamda henüz tarif paylaşmıyorum kızım görür canı çeker diye ,annelik hem çok güzel hem çok zor...ben mi fazla duygusalım bilmiyorum ama durum bu ...

Bulgurdan helva mı olur dediğinizi duyar gibiyim,bende öyle düşünürdüm ama deneyince gayet güzel helva olduğunu anladım,adı kulağa değişik gelse de tadı damağa nefis geliyor..Pekmez ilaveli ince bulgurdan helva yapmak için bize gerekli olanlar ...

1 su bardağı ince bulgur
1/2 su bardağı pekmez
1/2 su bardağı toz şeker
1/2 çay bardağı sıvı yağ
2 su bardağı su
2 yemek kaşığı kuş üzümü veya çam fıstığı
toz tarçın ve hindistan cevizi
YAPILIŞI:
Tencereye sıvı yağını alıp ıstıyoruz,içine kuşüzümü veya çam fıstığını ekleyip birkaç kez çeviriyoruz ...
İnce bulguru da ekleyip sürekli karıştırarak kavuruyoruz..
Yaklaşık 15 dk kısık ateşte kavurduktan sonra toz şeker ve pekmezi ilave edip karıştırmaya devam ediyoruz..
En son olarak da sıcak suyu ekleyip (bu aşamada ocaktan uzak durmanızda fayda var,dikkat edin yanmayın)tencerenin kapağını kapatıyoruz ve 5 dk pişirip ocağı kapatıyoruz ,helvamızı bir süre dinlendirip servis ediyoruz..Üzerine hindistan cevizi serpebilirsiniz,helva pişerken yarım çay kaşığı toz tarçın bulgur helvasına ayrı bir lezzet veriyor.


Yorumlar

Pinarintarifdeftet dedi ki…
ellerınıze saglık..cok degısık olmuş..sevgılerımı bırakıyorum
ferahcalezzetler dedi ki…
teşekkür ederim,ben de ilk defa yaptım oldukça ilginç bir lezzetti doğrusu ama sevildi:)

Popüler Yayınlar