SEVGİ KURABİYELERİ

İyi akşamlar,muhteşem renkli sevgi kurabiyeleri tarifim var,uzun zamandır yapmayı düşünüp de yapmadığım kurabiyeleri sonunda yaptım :)Yapım aşamalarında  prenseslerimin yardımlarını da aldım,biri şekil verdi diğeri kurabiyeler piştikten sonra meyve sosunu ekledi ve ortaya bu nefis kurabiyeler çıktı,sevgi kurabiyelerinin yapılışına geçersek ,buyrun...


MALZEMELER:
200 gr margarin (oda ısısında bekletilmiş,yumuşak)
200 gr pudra şekeri
1 yumurta
vanilya - kabartma tozu
çay kaşığının ucuyla kırmızı gıda boyası (aktardan aldım toz olanlardan)
aldığı kadar un
ahududu ve böğürtlenli meyve sosu(üzerindeki tarife göre hazırlanmış)

YAPILIŞI
Margarin  ve pudra şekerini derince bir kasede karıştırıyoruz,yumurtayı da ilave edip karıştırmaya devam ediyoruz.
Çay kaşığının ucuyla toz gıda boyasını ,vanilya ve kabartma tozunu ekleyip unu yavaş yavaş ilave ediyoruz,merdaneyle açacağımız için hamur hafif sert olmalı.
Hamuru hazırladıktan sonra merdaneyle hafif un serpilmiş tezgahta 2-3 milim kalınlığında açıp kalp şeklinde kalıplarla şekillendiriyoruz,şekillendirdiğimiz kurabiyelerin yarısının ortalarından daha küçük bir kalıpla parçalar çıkartıyoruz..aynı kalıbın küçüğü bende olmadığı için ben bıçakla kesip çıkarttım ..
Kurabiyeleri fırın tepsisine dizip 180 derecede ısıtılmış fırında 10 dk pişirin ..Kurabiyeler pişerken hazır meyve sosunu üzerindeki tarife göre pişirip ara ara karıştırarak soğutun,isterseniz meyve sosu yerine reçel,marmelat veya meyve jölesi kullanabilirsiniz..
Kurabiyeleri  fırından çıkarıp ilk sıcaklığı gittikten sonra  düz kurabiyelere meyve sosu sürüp ortası açık kurabiyeleri üzerine yerleştirin ,ortalarına daha sonra meyve sosundan daha fazla ilave edebilirsiniz çay kaşığı yardımıyla..
İşte sevgi kurabiyelerimiz hazır,nasıl çok güzel görünüyorlar değil mi?yaparsanız afiyetle tüketmenizi diliyorum.




Yorumlar

Popüler Yayınlar