FIRINDA ŞAKŞUKA

İyi akşamlar,bu akşam fırında şakşuka var yemekte..her zaman kızartarak yaptığım şakşukayı bu kez fırında yaptım biz tadını çok sevdik ,siz de yapmak isterseniz işte tarif..
MALZEMELER
patlıcan
patates
yeşil sivri biber
sarımsak
domates
sıvı yağ
1 limonun suyu
karabiber ve tuz
Miktarı vermiyorum kişi sayısına göre istediğiniz miktarda yapabilirsiniz ,ben her zaman fazla yapıyorum benim kızlar ertesi güne kalınca daha çok seviyor..



YAPILIŞI:

Patetes ve patlıcanlar soyulup küp küp doğranır tuzlu sirkeli suda 10 dk bekletilir,büyükce bir kabın içine 1 çay bardağı sıvı yağ tuz ve karabiber katılıp sirkeli tuzlu suda beklettiğimiz sebzeler yıkanıp süzülüp yağlı karışıma eklenir ve harmanlanır sivri biberler de doğranıp ilave edilir,fırın tepsisine bütün karışım dökülür ve fırının en yüksek ayarında yaklaşık 40 dk kızartılır.Ayrı bir kapta domates rendelenir ve pişirilir içine ezilmiş sarımsaklar ve limon suyu eklenir (ben kış için hazırladığım kavanozdaki domates sosunu kullandığım için ayrıca domates eritmedim)fırında kızaran sebzelere bu sos ilave edilir 5 dk daha fırında  pişirilip servise sunulur..afiyet olsun:))

Yorumlar

Popüler Yayınlar