MİKRODALGA FIRINDA MİNİ SÜNGER KEK

Aslında niyetim mikrodalga fırında sufle yapmaktı,ama ya sıcaklık ayarını yada zaman ayarını fazla yaptım sanırım, normalde mikrodalgayı ısıtma ve buz çözdürmede kullanırım yani pişirme tecrubem pek yok...Bu yüzden sufle olmak için fırına giren kekler yumuşacık sünger kek olarak çıktı,zaman ayarını 3 dk yapmıştım demek ki fazla geldi ,yine de bu mini kekler çok beğenildi...Bu itiraftan sonra malzemeler ve tarifimiz ise şöyle...


1 adet yumurta
4 yemek kaşığı un 
4 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı kakao
yarım çay bardağı süt(küçük)
yarım çay bardağı sıvı yağ
yarım pk kabartma tozu
Yumurtanın beyazı ve sarısı ayrılıp , ayrı kaplarda çırpılır sarısına şeker eklenir , beyazı kar haline gelene dek,çırpılır .ayrı kaplarda çırpılan yumurta beyazı ve sarısı bir kapta birleştirilip kakao ,sıvı yağ kabartma tozu en son da un eklenir karıştırılır sufle kapları yağlanır ve sufle harcı paylaştırılır,ben sufle kabı yerine fincan kullandım..karışım, fincanların yarısından az olarak paylaştırılır ve mikrodalga fırında pişirilir..



Yorumlar

Popüler Yayınlar