Bayat Ekmekleri Atmıyoruz Bazlama Yapıyoruz..

Kolay kolay birşey atmayan ben söz konusu yiyecekler olunca daha bir hassas oluyorum hele ekmekleri atmaya hiç kıyamıyorum,bayat ekmeklerden köfte,galeta vb şeyler yapıyorum,bu defa da  kreple bazlama arası birşey yaptım :)iyiki de yapmışım benim kızlar pek sevdi tabi bende...yapmasıda öyle uğraştırıcı zor birşey değil,yazımı okuyunca bana hak vereceksiniz...ilerde bayat ekmeklerden daha neler yaparım bilmiyorum yaptıkça sizinle de paylaşırım tabi güzel olur ve benden ailemden tam not alırsa:)


MALZEMELER:

1 bayat ekmek(parça parçaydı yaklaşık veriyorum)
2 yumurta
100gr kadar kaşar peyniri rendesi
tuz ve istediğiniz baharat
tavayı yağlamak için sıvı yağ



YAPILIŞI:

Bayat ekmeklerin üzerine su serpip ıslatın ve içine yumurtaları kırın ,baharat ve tuz da ekleyin ..kaşar rendesinide ekleyip karıştırın ..kaşarı eklemek sonradan aklıma geldiği için önce yaptıklarım kaşarsızdı ve öyle de güzeldi:)tavayı hafifçe yağlayıp kızdırın ve bayat ekmekli karışımdan 1 kepçe kadar dökün ,karışım akışkan olmadığı için kepçenin tersiyle bastırıp hamuru inceltmeniz gerekecek..tavayı sallayarak pişirin diğer tarafını da pişirip servis edin afiyet olsun :))



Yorumlar

Popüler Yayınlar