Erik Püreli Kağıtta Kek (erikli kek)

Daha önce kırmızı erikten hoşaf ve şerbet tarifi vermiştim burada...işte bu erik hoşafının eriklerinden bir kısmını ezip püre yaptım ve kek yaparken kullandım rengi ve tadıyla ilginç ve güzel oldu,evdekiler pek beğendi,değişik tarifler yapmayı ve de tatmayı sevdiğimden, ben de çok beğendim..Erik püreli kekimizin malzeme listesi ve yapılışı şöyle...

MALZEMELER:

100 gr kadar erik püresi
1 kahve fincanı sıvı yağ
1 kahve fincanı yoğurt
2 kahve fincanı toz şeker
1 yumurta
4 kahve fincanı un
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya
20 adet kağıt kek kalıbı

YAPILIŞI:
Kasede yumurta ve toz şeker karıştırılır,erik püresi,sıvı yağ,yoğurt eklenir vanilya ve kabartma tozu da eklenip un ilave edilir karıştırılır ve tepsiye sıralanmış kağıt kek kalıplarına kaşık yardımıyla yaklaşık birer yemek kaşığı dökülür ,önceden ısıtılmış 170 derecede 35-40 dk fırının kapağı açılmadan pişirilir ,afiyet olsun ..
 
 

Yorumlar

Popüler Yayınlar