Reyhan Şerbeti

Sıcak yaz günlerinin vazgeçilmez içeceğidir şerbetler,asitli içecekler yerine şerbet tüketmek daha sağlıklı ...Hemen her meyvenin ve bazı bitkilerin şerbeti yapılıyor,reyhan da şerbeti yapılan bitkilerden biri .Aslında reyhan bitkisinin lezzetini sonradan keşfedenlerdenim ben ...önceleri sadece salatalara ekliyordum sonra kurutup çorbalara ve yemeklere eklemeye başladım,en son da şerbetinin lezzetini farkettim :)Belki sizin bildiğiniz ama benim yeni öğrendiğim reyhan bitkisinin faydalarını ve tüketim alanlarını paylaşıp mis gibi kokan serinletici reyhan şerbetinin tarifine geçelim...

Reyhanın Faydaları

Kardiyovasküler Faydaları
Beta karoten bakımından zengindir. A vitaminine dönüşür. Anti-oksidan özelliği vardır ve serbest radikallerle savaşır. İyi bir magnezyum kaynağıdır bu da kasları ve damarları rahatlatarak kardiyovasküler sağlığı güçlendirir.
Kanserden Korunma
Antioksidan özelliği kanserden korunmada da faydalıdır.
Saç ve cilt sağlığı
Saç ve cilt nemlendiricisi olarak kullanıldığında akne ve sedef tedavisine yardımcı olur.
Kemik ve Bağ Dokusu
Öjenol denilen yağ içeren reyhan, eklemlerde şişmeye neden olan enzimin oluşumunu engeller. Romatoid artrit hastalarının ağrılarını rahatlatır.
Sindirim Sistemi Sağlığı
Mide ve bağırsaklardaki gazdan rahatlama sağlar..
Anti Bakteriyal
Birçok bakteri oluşumunu engeller. Salatalara reyhan eklemenizi özellikle tavsiye ederiz.
Bağışıklık Sistemi
Antioksidan ve uçucu yağlar içerdiği için bağışıklık sistemini güçlendirir. Hem yapraklarının hem yağının antibakteriyal etkisi vardır. Viral enfeksiyonlardan, grip , soğuk algınlığı ve uçuktan korur.







REYHAN ŞERBETİ İÇİN MALZEMELER:

1 bağ reyhan
7-8 bardak kaynar su
7 yemek kaşığı toz şeker
3-4 adet limon tuzu (veya kabuklarıyla rendelenmiş yarım limon)


YAPILIŞI:


Reyhanı bol suyla yıkayıp suyunu süzüyoruz ve cam sürahiye elimizle parçalara ayırarak koyuyoruz...ben reyhanın saplarını da kullandım..daha sonra toz şekeri ve 2-3 diş limon tuzunu (fazla koyarsanız tadı ekşimsi oluyor)ekleyip,üzerine kaynar suyu döküyoruz limon kabuklarını da ilave edip karıştırıyoruz ,sürahinin ağzını kapatıp ılıyınca dolapta soğutuyoruz ve süzüp servis ediyoruz ,sağlık şifa olması dileğiyle...
Reyhan şerbetini kaynatarak da yapmak mümkün(o zaman limon tuzu eklenmiyor) ve gayet lezzetli oluyor,tek fark rengi daha açık oluyor ..

sıcak su ve limon kabuğu rendesiyle yapılan şerbetin görünüşü


kaynatılarak yapılan şerbetin görünüşü,hangisi daha güzel :)



Yorumlar

pınar doğan dedi ki…
Reyhanın tadına bayılırım bazı yemeklerde kullanırım,feslegen ve reyhan o kadar faydalıki.. bu şerbette çok güzel fikir en kısa zamamda denicem. Ellerine sağlık şifa olsun
Adsız dedi ki…
Reyhanın kokusunu ve lezzetini ben de çok seviyorum Pınarcım :) Reyhan şerbetini kaynatarak da yapmıştım daha önce rengi daha açık olmuştu ,yapınca afiyetle tüketmeni diliyorum canım:)

Popüler Yayınlar