Tahinli Cevizli Kurabiye

Tahinli kurabiyeyi  ne zamandır yapmak aklımdaydı ama içinde tahin olan birkaç farlı tarifle karşılaşınca ben de sevgili arkadaşımın bloğunda gördüğüm bir tarifi yapayım dedim ,çünkü biliyorum ki bloğunda paylaştığı tarifler kesinlikle kendi yaptığı lezzetler alıntı kopya tarifler değil...ben tarifte bir kaç küçük değişiklik yaptım ,içine pekmez de  koydum mesela..pekmezsiz tahinli kurabiye için Nursevince lezzetler tıklayın lütfen..
Şimdi gelelim aşağıda fotoğrafını göreceğiniz lezzetli tahinli kurabiyenin tarifine...

MALZEMELER:

 

1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı tahin
1/2 su bardağı pudra şekeri
1/2 su bardağı pekmez
1 su bardağı ince çekilmiş ceviz içi
tarifte vanilya ve tarçın da vardı ama ben koymadım tahin kokusunun daha yoğun olması için...
3 su bardağı un +1 avuç un 
1 pk kabartma tozu

YAPILIŞI:

Malzemeleri ölçerken bardak ölçümüz aynı olmalı..
Un hariç bütün malzemeler çukur bir kapta karıştırılır ,en son azar azar un ilave edilir ve yoğurulur ,un kurabiyesi kıvamında bir hamur olduğu için unu fazla gelirse hamur toparlanmıyor..3 su bardağı una bir avuç daha un ilave ettim kıvamı tam oldu..hamurumuzun üzerini nemli bezle örtüp 10 dk dinlendirin ve elinizle küçük parçalar kopartıp yuvarlayın fırın tepsisine dizin ,önceden 180 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dk pişirin ,kurabiyeleri fırından çıkarınca soğumasını bekleyin aksi halde dağılır...ben tarifte pekmez kullandığım için yarım su bardağı pudra şekeri kullandım ,siz damak tadınıza göre azaltıp çoğaltabilirsiniz,afiyet olsun:)


Yorumlar

Popüler Yayınlar