Portakallı İrmik Helvası

Farklı lezzetler denemeyi seviyorsanız portakallı irmik helvası tam size göre...mis gibi portakal kokulu ve tadı hafif mayhoş ama çok lezzetli.portakallı irmik helvası için bize gerekenler ise;

MALZEMELER:

2 su bardağı irmik
1 çay bardağı sıvı yağ (veya 100gr margarin)
2 yemek kaşığı çam fıstığı (ben çamfıstığı koymadım bu defa)
1 portakalın suyunu sıkıp kabuğunu rendeliyoruz...



ŞERBETİ İÇİN;

2 su bardağı sıcak su
1 su bardağı portakal suyu
1 buçuk su bardağı toz şeker

YAPILIŞI:

Önce 2 su bardağı sıcak suyu bir kaseye alıp şekeri ilave edip karıştırıyoruz,şekerin erimesi için daha sonra bu şerbete 1 su bardağı portakal suyunu da ekleyip ayrı bir yerde bekletiyoruz...
Yağı tencereye alıp üzerine irmiği ilave ediyoruz ve irmikler  pembeleşene kadar kavuruyoruz içine rendelenmiş portakal kabuğunu ekleyip karıştırıyoruz,en son şerbeti de yavaş yavaş ekleyip ocağın altını kısıyoruz,irmikler suyunu çekince ocağın altını kapatıp dinlendiriyoruz....portakalın tadı ve kokusu yoğun olarak hissediliyor ,siz isterseniz portakal suyu eklemeyip 3 su bardağı sıcak suyla da yapabilirsiniz ,hatta su yerine süt de kullanabilirsiniz afiyet olsun:)


Yorumlar

sarımutfak-hande dedi ki…
dün annemde yapmış ama fotoğraflamayı unuttum ben:(( artık sonraki kandile kaldı:))
ellerine sağlık çok güzel görünüyor
Adsız dedi ki…
teşekkür ederim handecim,zaman zaman tatlı krizim tutar benim ,o zaman azda olsa irmik helvası yapıyorum :)bu defa portakallı yapayım dedim ,evdekiler tarafından çok beğenildi...

Popüler Yayınlar