Ev Eriştesi

Uzun zamandır blog sayfamı ihmal ettim farkındayım,taşınma telaşı derken elimde olmayan nedenlerden dolayı sizlerden uzak kaldım....Ama sabrın sonu selametmiş tekrar buradayım :)dediğim gibi elde olmayan nedenlerden dolayı kış hazırlıkları da gecikti ,ben de önce erişte yapmak istedim...Evde yapılan eriştenin lezzeti bir başka oluyor,erişteyi ister makarna gibi pişirin isterseniz de çorbalarınızın içine atıp değişik lezzetler elde edin ...Ben erişte hamurunu yoğurup görümcemin alıp bana hediye ettiği erişte makinesiyle açtım ,tembellik bu biliyorum ama böylece zamandan tasarruf ettim:)Şimdi gelelim ev eriştemizin malzemelerine ve tarifine;


MALZEMELER:
1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı su
2 yemek kaşığı zeytinyağı(çiçek yağı da olabilir)
3 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
6,5 su bardağı un (5 bardak konulup, kalan 1,5 bardağıı hamurun kıvamını ayarlamak için kullanılacak)
YAPILIŞI:
Derin bir kaba 5 su bardağı unu koyup ortasını havuz yapalım. Havuza yumurtaları, suyu, sütü, zeytinyağını, tuzu döküp sıvıları birbirine iyice karıştıralım. Ortadaki sıvıya unu yavaş yavaş yedirerek hamuru yoğuralım. Hamur cıvık olursa kalan 1,5 bardak unla kıvamı ayarlayalım. Hamurumuz ele yapışmayan sert bir hamur olsun. Hazır olan hamurumuzu 4 bezeye ayırıp, bir süre (10 dakika kadar) dinlendirelim.
Ardından bezeleri teker teker unlayarak açalım (merdane veya oklavayla açabilirsiniz ama ben makineyle açtım) Yufkaları unlanmış bir zeminin üzerinde (temiz bir örtü üzerinde)3 ya da 4 saat hamurlar kuruyana kadar kurutalım(ben fazla bekleyemedim 2 saat yetti) Hamurlar kuruyunca ister 3-4 santim eninde şeritler şeklinde kesip daha sonra elde ettiğimiz şeritleri üst üste koyup ince ince kesiyoruz(ben kesme işini de makine de yaptım,itiraf ediyorum) Kıyılan erişteleri ister açık alanda örtü üzerinde, isterseniz de düşük ısılı fırında iyice kurutun.Kuru bir yerde bez torbalarda ya da cam kavanozda saklayalım. İstediğimizde makarna gibi haşlayarak pişirelim ve yağlayıp servis yapalım. Afiyet olsun.




vee erişte makinem:)




Yorumlar

Popüler Yayınlar