Yumurtalı Patates Kavurması(fırında)

Malzemeler:
5-6 adet patates(küp doğranmış)
2 adet kuru soğan
2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
3 adet yumurta
1 çay bardağı süt
kimyon,karabiber gibi istediğiniz baharat
Yapılışı:
Patatesleri soyup küp şeklinde doğruyoruz ve yıkayıp suda bekletiyoruz.Daha sonra teflon tavaya 2-3 kaşık sıvı yağı koyup soğanları doğrayıp ocakta biraz kavuruyoruz,doğradığımız patateslerin de suyunu süzüp soğanlara ilave ediyoruz ve kavurmaya devam ediyoruz ....normalde  patatesler iyice pişince yumurtasını kırıp ocağı kapatmamız gerekiyor ama ben ufak bir değişiklik yapıp, patatesler tam pişmeden yağlanmış fırın tepsisine boşalttım ...ayrı bir kapta yumurtaları çırpıp içine baharatları ve sütü ilave ettim ...tepsiye boşalttığım patateslerin üzerine yumurtalı sütlü karışımı döktüm ve fırında pişmeye bıraktım ...yaklaşık 20 dk sonra yumuşacık lezzetli patates kavurmamız hazırdı:)içine ilave ettiğim süt ,lezzetini kat kat arttırmıştı ...biz severek tükettik,sizde yaparsanız afiyet olsun:)

Yorumlar

Popüler Yayınlar