Pratik Su Böreği(hazır Yufkadan)

Aslında su böreği değil sigara böreği yapmaktı niyetim kızımın yarınki beslenmesi için,ama ben akıllı yanlışlıkla su böreği yufkası almışım ve bunu eve gelince paketin üzerini okuyunca farkettimneyse başladım yapmaya ve ortaya çok lezzetli hafif bir börek çıktı  işte malzemeler ve yapılışı...
1 paket su böreği yufkası (bim'den aldım içinde 6 yufka var)
2 su bardağı süt
1 yumurta
peynir(beyaz peynirle yaptım ben, rendeledim)
tepsiyi yağlamak ve sütün içine karıştırmak için bir su bardağı sıvı yağ
istenirse maydanoz(ben koymadım,küçük hanımlar sevmiyor)
2 veya 3 litre su(kaynatılacak)
2 litre de ayrıca su (ayrı kapta ve soğuk )
Aslında paketin üzerinde tarifi yazıyor ama ben yine de yaptığım şekilde anlatayım..
Paketten çıkan ilk yufkayı haşlamadan yağlanmış tepsiye seriyoruz,bir yandan da tencerede 2-3 litre suyu kaynatıp içine tuz atıyoruz ve diğer yufkaları tek tek önce kaynayan suya atıp 5-10 saniye haşlıyoruz ve hemen soğuk suyun içine atıyoruz ...suyunu hafifçe sıkıp ilk yufkayı haşlamadan serdiğimiz yufkanın üzerine seriyoruz..her yufkanın arasına içine sıvı yağ ,yumurta süt karışımından gezdiriyoruz, 3 yufkayı böyle yaptıktan sonra içine rendelenmiş peyniri koyuyoruz ve aynı işleme yufkalar bitene kadar devam ediyoruz ...en son haşlanmış yufkayı da koyup dilimliyoruz ve kalan sütlü karışımı ilave ediyoruz ...önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz...afiyet olsun 


Yorumlar

Popüler Yayınlar