Kışlık Domates Sosu

Bugün pek hamaratım canım ,kışın bulgur pilavının yanında harika olan sos yaptım ,her sene yaparım ve tadan herkes tarifini alır benden
Malzemeler:
4 kilo kadar domates
250 gr kadar acı biber
2-3 baş sarımsak
tuz,üzeri için sıvı yağ
ve tabii cam kavanoz(ben 5 litrelik büyük kavanoz kullandım)
Yapılışı:
Domatesler yıkanıp ortadan ikiye kesilir ve rendelenir sonra kevgire konur (domatesin gök suyu gitsin diye)tuzlanır ,daha sonra sarımsaklar soyulur ve domatesin içine doğranır ,aynı şekilde biberler de bir parmak eninde doğranır(çok ince doğranırsa sosun içinde kaybolur)hepsi bir şöyle bir karıştırılır ve cam kavanoza konur üzerine de sıvı yağ ilave edilir (üstünü örtecek kadar)ve kapağı sıkıca kapatılıp kaldırılır...dikkat edilmesi gereken nokta kavanozu fazla doldurmamak gerekiyor 4 parmak hadar boşluk kalmalı çünkü ilk iki gün domatesler kabarıyor taşmaması için, siz yine de kavanozun altına bir tepsi koyun dediğim gibi ilk iki gün önemli sonra taşmaz..10 gün kadar sonra mis gibi sosunuz hazır bize acı biberle kızlara da tatlı biberle yaptım ben ,içine sirke koyanlarda varmış ama sirkeli tadını sevmedim ben böyle çok güzel oluyor resimde gördüğünüz gibi domatesin suyu altta birikiyor daha sonra ama sorun yok açmadan önce hafif çalkalayın sadece:)


Yorumlar

Popüler Yayınlar