Patatesli Kek

Malzemeler:
3 yumurta
5 adet patates
3 adet iri soğan
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
1demet maydanoz
yarım demet dereotu
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
tuz
istediğiniz baharatlardan atabilirsiniz(karabiber,acı biber vb)
Yapılışı:
Öncelikle 5 adet iri patatesi küp küp doğrağıp tuzlu suda beklettim ki kararmasın,daha sonra 3 adet irice soğanı da bir kabın içine küçük küçük doğradım.Daha sonra sırasıyla 3 yumurta ,1 bardak sıvı yağ,1 bardak yoğurt ialave edip bir güzel karıştırdım,daha sonra küp küp doğradığım patateslerin suyunu süzüp karışıma ilave ettim,küçük doğradığım soğanları da ilave edip, 2 bardak un baharatlar ve dere otu -maydanoz ,kabartma tozu ve tuz ilave edip harmanladım.Hazırladığım karışımı yağlanmış tepsiye döküp,önceden 175 derecede ısıttığım fırında 30 dakika kadar pişirdim(üzeri kızarana dek).afiyet olsun 

Yorumlar

Popüler Yayınlar