PATLICANLI KIŞLIK KAHVALTILIK SOS

Kış hazırlıklarının yavaş yavaş sonuna gelirken kahvaltılık sos da yapmak istedim..Bu konuda tariflerine son derece güvendiğim İzmirdenlezzetler bloğunun sıcakkanlı sahibesi Oya hanımın tarifini yapmak istedim,siz de tarif detaylarını görmek ve lezzetli tariflerine bakmak isterseniz tıklamanız yeterli..Ben Oya Hanım'ın tarifini aynen yaptım ve sonuç mükemmel oldu..
Patlıcanlı kahvaltılık sos için gerekli olan malzemeler şöyle..

3 kg domates
1 kg kırmızı biber
1/2 kg patlıcan
6 diş sarımsak
2 adet acı biber 
1 çay bardağı zeytinyağı
3 yemek kaşığı sirke
1 yemek kaşığı tuz
1/2 yemek kaşığı toz şeker

Kırmızı biber ve patlıcanı közleyin. Kabuklarını soyun, biberin tohumlarını temizleyin. Robottan çekin. Domatesleri robottan çekin.  Sarımsakları iyice ezin. Tencereye domates, patlıcan ve kırmızı biberi ve acı biberi ekleyin.  Orta ateşte 1 saat kadar kaynatın. İçerisine zeytinyağı,sirke, sarımsak, tuz ve toz şekeri ekleyip  sos kıvamını alana kadar kaynatın. Ocağın altını kısın.Temiz kavanozlara  birer parmak boşluk kalacak şekilde doldurun ,kavanozları bir bezle tutun ki eliniz yanmasın..kağıt havluyla kavanozun ağzını silin hiç kalıntı kalmasın(kapakların tam oturması için)Temiz havlunun üzerinekapaklarını sıkıca kapattığınız kavanozları ters şekilde koyun ve kavanozlar soğuyana dek(24 saat kadar)bekletin ve hiç yerinden oynatmayın..Bekleme süresinin sonunda güneş görmeyen bir yerde saklayabilirsiniz ,kapaklar hafif içe çökmüş olmalı..Kışlık sosumdan tatmak isteyen komşularım da tarifi aldılar benden çok sevildi,patlıcan ve domatesler bitmeden yapın derim..afiyet olsun..

Yorumlar

LaceToys dedi ki…
Canım güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. Ellerine sağlık. Afiyetler olsun..:)) Sevgiler..
siyah kuğu dedi ki…
Şu an yapıyorum sarımsak koymasak olur mu?
ferahcalezzetler dedi ki…
Muhtemelen yapmışsınızdır artık ama ben yine de cevap vereyim:)sarımsak koymasanız da olur tabi ama sarımsağın sosa ekstra lezzet kattığını düşünüyorum:))
Unknown dedi ki…
Agzi kapali kavanozda nekadar sure saklanabiliyor

Popüler Yayınlar