DOMATES ÇORBASI

En sevdiğim çorbaların başında gelir domates çorbası,yaz kış yapılabilmesi(kışın sadece salça kullanarak da yapılabilir)besleyici değerinin yüksek olması sebebiyle tüketmemiz gereken bir çorba.. ayrıca evde bulunan bayat ekmekleri değerlendirmek için de iyi bir alternatif..Diyet yapmaktan bıkmayan biz bayanlar için ise bulunmaz nimet :) içinde lif oranının yüksek olması sebebiyle tok tutucu özelliğe sahip,üzerine ister benim gibi kaşar rendeleyin ,isterseniz de kurutulmuş ekmekle servis yapın  misafirlerinizin ve ev halkının seveceğinden kuşkunuz olmasın.Uzun zamandır yapmadığımı farkettiğim domates çorbasını kızımın özel olarak istemesiyle yaptım üzerine de kaşar rendeledim,siz de domatesler bolca varken yapmak isterseniz buyrun lütfen...

MALZEMELER:(6 KİŞİLİK)

6 adet olgun domates
3 yemek kaşığı un
1 kahve fincanı sıvı yağ
1 yemek kaşığı salça
5 su bardağı su
tuz
karabiber
1 su bardağı kaşar rendesi(üzeri için)


YAPILIŞI:
Tencereye sıvı yağı alıp unu ekliyoruz ve kokusu çıkana dek kavuruyoruz..
Yıkayıp rendelediğimiz domatesleri ve salçayı ekliyoruz kavurmaya devam ediyoruz..
Karabiber ve tuzu da ekleyip 5 su bardağı sıcak su ilave edip sürekli karıştırıyoruz..
Bu  aşamada dilerseniz çorbanıza krema da ekleyebilirsiniz ama domates çorbasını kremasız daha çok seviyorum ben..
Kaynayan tencerenin altını kısıp 5 dk daha pişiriyoruz ..
Eğer çorbanızda pütürler kaldıysa blendırla ezebilirsiniz,kaselere aldığınız domates çorbasının üzerine rendelenmiş kaşar peynirini serpip afiyetle tüketiyoruz...


Yorumlar

Popüler Yayınlar