ZEYTİNYAĞLI YAYLA KABAĞI DOLMASI

Girit kabağı,yayla kabağı veya benim deyimimle yuvarlak tombul kabaklarla lezzetli mi lezzetli bir tarifim var bugün ;yayla kabağı dolması...Tombul kabaklara bayılıyorum,hem daha hoş görüntüsü var hem de içlerini oymak daha kolay...Tadında bir farklılık yok aslında ama dediğim gibi görsel açıdan daha hoş:) Yayla  kabağı dolmasını ben zeytinyağlı yaptım siz isterseniz kıymalı yapabilirsiniz..Malzemelerimiz ve yapılışı ise şöyle...

6-7 adet tombul kabak
2 çay bardağı pirinç
yarım çay bardağı sıvı yağ(ben zeytinyağı kullandım)
2 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı salça
yarım demet taze nane
yarım demet dereotu
yarım demet maydanoz
tuz
karabiber
Pirinçleri yıkayıp süzün,kuru soğanları yemeklik doğrayın,yeşillikleri de doğrayıp sıvı yağı ve tüm iç malzemeyi karıştırın...
Tombul kabakları yıkayıp içlerini oyun ,ben tatlı kaşığıyla içlerini çıkarttım ...Dilerseniz kabakların dış yüzeyini alacalı soyabilirsiniz ya da çatalla çizikler atabilirsiniz..

Hazırladığınız dolma içliğinden üzerlerinde 2 parmak boşluk kalacak şekilde kabaklara doldurun ..
Kestiğiniz kabak tepelerini kapatıp tencereye dizin..
Salçayı sıcak suyla inceltip tencerenin yarısından az olacak şekilde ekleyin..
Önce orta daha sonra kısık ateşte 25 dk kadar pişirin..
afiyet olsun 

Yorumlar

ellerine sağlık.. Afiyetle yenmiştir. nefis ..
*mehtap dedi ki…
eline sağlık canım çok güzel olmuş.

Popüler Yayınlar