KAHVALTILIK YUMURTA KAPAMA

Kahvaltılık yumurta kapama blog komşum Nursevince Lezzetler'de gördüğüm bir tarif ,ellerine sağlık öyle güzel görünüyordu ki hemen ertesi günü yaptım ,tadı nefisti sadece beğenen ben değil kızlarım ve eşimde  çok beğendi ...Arkadaşıma bu lezzetli tarifi paylaştığı için teşekkür ediyorum ,aynı tarife bağlı kaldım tek fark ben biraz ev salçası ilave edip kavurdum ,orjinal tarifi kopyalıyorum arkadaşımın  sayfasında bakmak isterseniz tıklamanız yeterli...tıklayın lütfen:))
Yumurta Kapama İçin Malzemeler 
Kişi Sayınız kadar yumurta(oda sıcaklığında olursa haşlanırken çatlamaz)
Tereyağı miktarını kendinize göre ayarlayabilirsiniz.
Ben 3 yumurta için 1 Çorba kaşığı dolusu kullandım.
Kırmızı biber ve nane (Ben acı biber ve kekik kullandım) 
  • Yumurtalarımızı uygun bir kap içersinde çok az sirkeli suda haşlayalım .Katı kıvamlı olmalı. (Sirke yumurtaların çatlamamasına neden olur).
  • Soğuk suya tutup kabuklarını soyalım ve her yumurtayı diklemesine ikiye keselim. 
  • Tereyağımızı eritip yakmadan kırmızı biberi ve kekik atıp hemen ocağı kapatalım.
  • Yumurtalarımızı dilimledikden sonra sarı kısımları servis tabağına bakacak şekilde kapatalım. Tereyağı tuzlu olduğundan ben tuz kullanmadım. Tuzsuz tereyağı ise az tuz atabilirsiniz. 
  • Eriyen yağımızı yumurtaların üzerine gezdirelim. Arzu edersek her yumurtanın üzerine tekrar nane veya kekik sepeleyelim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar