Salepli Kek

Merhabalar sevgili dostlar,bugün yine lezzetine doyamayacağınız bir tarifle buradayım;Salepli kek...Salepli keki blog komşum SARI MUTFAK'ta görmüştüm görüntüsü muhteşemdi kendisine çok teşekkür ediyorum bu lezzetli keki yapmama vesile olduğu için tarifin orjinalini görmek için  Tık tık lütfen..Bende aynı ölçülerle yaptım ve çok güzel oldu bu yüzden aynı tarifi yazıyorum..

MALZEMELER:

3 adet yumurta

1,5 su bardağı şeker

1 su bardağı süt

1 su bardağından iki parmak eksik sıvıyağ

2 yemek kaşığı toz salep(veya 2 tek içimlik toz poşet)

1 paket vanilya

1 paket kabartmatozu

1 çimdik tuz

3 su bardağı un

2 çay kaşığı tarçın

3 yemek kaşığı iri çekilmiş ceviziçi (orjinal tarifte var ancak ben koymayı unuttum

YAPILIŞI:


Oda ısısındaki yumurtaları derin bir kaseye kırın çırpın içine şekeri katın yine çırpın.

Daha sonrasıvıyağ ve oda ısısındaki sütü ekleyin çırpın.Tarçını salebi tuzu ekleyin çırpın.

Unu kabartmatozu ve vanilyayı eleyerek karışıma ekleyin ,ceviziçlerini de katıp tekrar çırpın.

Karışımı yağlanmış kek kalıbına dökün.175 derecedeki fırında pişmeye bırakın.Yaklaşık kırk dakikada pişer.Keke bıçak batırdığınızda bıçak temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir.afiyet olsun:)

NOT: Salepli kek herzaman yaptığım keklerden çok daha fazla kabardı ,sanırım bunun sebebi içindeki salep:)


Yorumlar

sarımutfak-hande dedi ki…
merhaba
keki yapıp beğenmne sevindim ,ellerine sağlık senin ki de çok güzel olmuş
paylaşımın için de teşekkür ederim
sevgilerimle....
hanife dedi ki…
Eline sağlık salepli keki hiç denemedim nefis görünüyor..
ferahcalezzetler dedi ki…
Tavsiye ederim gerçekten güzel ,teşekkür ederim ziyaretin için hanifecim:)
ferahcalezzetler dedi ki…
böyle güzel bir lezzetle tanıştırdığınız için ben teşekkür ederim :)
Adsız dedi ki…
Goruntu cok guzel elleriniz dert gormesin:)) eminim salep harika bi aroma katmistir acaba salepli kurabiyede denedinizmi????

Popüler Yayınlar