Zeytinyağlı Taze Fasülye

Çok şükür soğuklar bitti ve benim en sevdiğim mevsim yaz günleri çok yakında artık:)Yaz mevsimini çok seviyorum çünkü herşey bol ve benim en sevdiğim sebzeler meyveler bu mevsimde yetişiyor..mesela taze fasülye ,taze fasülyenin yemeği ,yumurtalı kavurması herşeyi çok sevilir bizim evde.Pazarda tazecik fasülyeyi  görünce hemen aldım ve zeytinyağlı yemeğini yaptım,hemen herkes bilir aslında yapılışını ama belki yemek yapmaya yeni başlayanlar için faydalı olur:)sözü fazla uzatmadan zeytinyağlı taze fasülye yemeğinin tarifini anlatayım:)
Malzemeler:
1kg taze fasülye
2 adet irice kuru soğan
3-4 adet olgun domates
1 yemek kaşığı salça
2 adet sivri biber
yarım çay bardağı zeytinyağı(sıvı yağ da olabilir)
tuz(1 tatlı kaşığı)
1 adet kesme şeker
Yapılışı:
Önce taze fasülyeleri ayıklayıp doğrayıp yıkıyoruz,sonra tencereye (ben genelde düdüklü tencere kullanırım)yağı koyup üzerine soğanları yemeklik doğruyoruz ve birkaç defa çevirdikten sonra doğradığımız sivri biberi,salçayı ,domatesi  ilave edip hepsini biraz kavuruyoruz ,fasülyeleri de ekleyip pişirmeye devam ediyoruz,fasülyeler sararınca üzerini hafif örtecek kadar sıcak su ilave edip tuzunu ve kesme şekeri atıp kısık ateşte düdüklü de 15 dakikada pişiriyoruz ..Eğer ben düdüklü tencerede değil çelik tencerede yaparım diyorsanız ,yağı, soğanı, biberi salçayı ve fasülyeyi birlikte tencereye koyup sararana kadar susuz daha sonra suyunu ilave edersiniz böylece çiğden pişirmiş olursunuz ,böyle pişirince de çok lezzetli ve hafif olur...tercih sizin ,afiyet olsun:)

Yorumlar

Popüler Yayınlar