Havuçlu Kurabiye

Malzemeler:


1 yumurta, 
1 çay bardağı yoğurt, 
1 çaybardağı sıvı yağ, 
1 çay bardağı pudra şeker, 
100gr. eritilmiş margarin, 
1 paket vanilya,1 paket kabartma tozu, 
Aldığı kadar un

İçi için;


3 tane havuç, 
1 bardak şeker, 
1 bardak su, 
1 bardak çekilmiş ceviz ,Tarçın(ceviz yerine fındık kırığı kullandım)
Süslemek için;
Pudra şekeri
Hindistan cevizi

Yapılışı:




Havuçları ince rendeliyoruz, şeker ve su ile pişiriyoruz, iyice suyunu çektiriyoruz, fındık kırığını ve tarçını ekliyoruz soğutuyoruz.
......................

Sıvı yağ, margarin, yoğurt ve yumurtayı karıştırıyoruz. Pudra şekerini , vanilyasını kabartma tozunu ekleyip aldığı kadar unla yoğuruyoruz.
Hamuru yarım santim kalınlığında açıyoruz. Karelere kesiyoruz (ben yaklaşık 5x5 boyutlarında kare kullandım). Her kareyi yarım santim ara ile diliyoruz. Ortasına harçtan koyup köşesinden sarıyoruz. 150 derece fırında, beyaz pişiriyoruz.

Yorumlar

nursevin dedi ki…
ellerinize sağlık siteniz çok güzel.

Popüler Yayınlar