Krema Dolgulu Elmalı Kek

Krema  dolgulu elmalı  kek,uzun zamandır yapmayı düşündüğüm bir tarifti  disal'in gözünden mutfak'da gördüğüm ama biraz değişiklik yaptığım  tarif için buraya bakabilirsiniz,tarifte yeşil elma yazıyordu ,evde kırmızı elma vardı onu kullandım ben ama sanırım yeşil elmayla daha güzel olur çünkü elma içinde eridi :D lezzeti güzeldi ama:)kek piştikten sonra üzerine çikolata sosu pişirip döktüm (hazır toz olanlardan) şimdi elma dolgulu kek için neler gerekliymiş bakalım:

MALZEMELER:

KEK İÇİN;
3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağından iki parmak eksik sıvı yağ
1 su bardağından biraz eksik süt
500gr. un (3 buçuk su bardağı)
2 yemek kaşığı kakao
6-7 adet  elma(yeşil ve sert elma olması tavsiye edilir)

KREMA İÇİN ;
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 adet yumurta
1 çay bardağı şeker
vanilya

YAPILIŞI:

Elmalar yıkanıp kabukları soyulur ve oyacakla içlerini oyulur..daha sonra elmalar  yarım limonla ovulur kararmaması için ...diğer tarafta elmaların içine dolduracağımız krema pişirilir... kek malzemeleri çırpılır ve kek kalıbına dökülür(yuvarlak tepsi kullandım ben)daha sonra oyacakla oyulan elmalar kek kalıbına (hamurun içine)yerleştirilir...elmaların içine hazırladığımız krema kaşık yardımıyla doldurulur ve kek fırında pişirilir 35-40 dk sonra kekimiz hazırdır ...hazır çikolata sosu üzerindeki tarife göre pişirilir ve kekin üzerine dökülür...afiyet olsun :)


Yorumlar

Popüler Yayınlar