Sütlaç

Malzemeler:1 kg.süt (soğuk olmalı)1.5 çay bardağı pirinç2 su bardağı toz şeker (çok tatlı seviyorsanız 3 bardak olabilir)2 çorba kaşığı pirinç unuüzeri için:tarçınYapılışı:Pirinçleri ayıklayıp nişastası akana kadar yıkadım ve süzdüm.Su ve pirinçleri pişirme tenceresinde tüm suyu çekene kadar orta kısık ateşte pişirdim.Pirinçler suyunu çekince,sütü ilave ettim ara sıra karıştırıp,göz göz olana kadar kaynattım. Onlar kaynarken ben kasede pirinç ununu 1 su bardağı soğuk su ile ezdim erittim.Kaynamaya bıraktığım sütten kaseye 2 kepçe ileve ettim ve karıştırdım.Böylece pirinç unu ılındı ve tencereye eklediğimde sütün kesilmesini engellemiş oldum.Pirinç unu su süt karışımını tencereye ekledim.zaman zaman karıştırdım ve yaklaşık 20dk.orta kısık ateşte pişirdim.Şekeri ilave ettim.Karıştırarak 15dk.daha kaynattım.Altını kapattım.Hazır durumda olan sütlacı kaselere paylaştırdım.Oda ısısında soğumaya bıraktım.Soğuyan sütlaçlara tarçın serpiştirdim.Afiyet olsun:)




Yorumlar

Popüler Yayınlar